fredag 21 mars 2014

Förlorarskalle och brädspel

Köpte Agricola ett brädspel om att driva en medeltida farm och spelar det på helgerna med frugan. Vinnarskallen från förr gör sig påmind i spel och till en början blev jag oerhört tjurig av att förlora, men jag har börjat vänja mig, frugan spöar mig ständigt i detta spel. Tackar vet jag verkligt farmande! Jag sätter tiden på kontot ”personlig utveckling” att lära mig att ta förluster. Förr eller senare springer barnen snabbare, hoppar högre och kastar längre än farsan, lika bra att träna på den känslan. Så den sedvanliga krossen i brädspel inleder helgen. Skönt det är helg!!

Vi har nu ett byggnadsställning utanför entrén och på måndag drar installationen av solpanelerna igång på riktigt. Snart ett delmål att pricka av i vår väg mot ”självständighet”. Det ska bli oerhört spännande att upptäcka med verkliga data hur mycket energi vi kan producera på vårt tak och hur bra investering det är på sikt.

Just nu är det två Dylan låtar som sticker ut ur mängden. ”Only a pawn in their game” och ”With god on our side”. Hur kan jag inte ha lyssnat på Dylan tidigare? Men jag är glad att jag vaknat upp ur min ignorans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar