lördag 17 mars 2012

Vilken färg?

Vi ska måla huset i vår och under förra sommaren och hösten funderade vi mycket kring om vi skulle byta färg på huset, som idag är ljusgrått med lite mörkare knutar. Tillslut bestämde vi oss för att behålla färgen och endast ta en mörkare grå på knutarna för att öka kontrasten något. Nu börjar det närma sig målningssäsongen och diskussionerna har återupptagits. Vi är åter igång och funderar på färger. Jag har aldrig gillat rött med vita knutar men har nu kommit fram till att rött med någon annan kontrastfärg kanske kan vara snyggt trotts allt.
Gult med grå knutar, rött med grå knutar, beige med mörkare beige, ljusgrönt med mörkgröna knutar? Inte lätt detta!

Google Maps är dock ett otroligt bra verktyg för inspiration på denna front. Vi har ägnat en del tid åt att ”åka runt” i Streetview och titta på fasader på hus. Såväl lokalt som på andra platser i Sverige.

På måndag börjar jag min tredje arbetsvecka sedan pappaledigheten. Att jobba halvtid är lite speciellt men det känns fantastiskt att kunna kombinera mycket tid med barnen med att samtidigt jobba! Ska försöka hitta en tid som passar för att kurera min rygg som jag fortfarande har problem med. Jag tränar men det gör väldigt ont efter varje pass så jag måste hitta en lösning på det så att jag blir rörligare och helst smärtfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar