tisdag 27 december 2011

Ryggsmärtor

Efter en lång period förkylningar, hosta och halsont tog vi oss in i december som en frisk familj. Det är väldigt skönt att alla är friska över storhelgerna! Tyvärr så har sjukperioden gjort att jag inte haft tid att träna vilket i sin tur har skapat ett problem. Sedan snart en månad tillbaka har jag ryggont och det har gått lite fram och tillbaka. Jag gick till en naprapat som böjde, bände, knäckte och masserade min rygg men tyvärr har det inte blivit någon lättnad av det. Igår gick jag till gymmet och kämpade mig igenom ett pass där jag även kopplade in ryggen i några lättare övningar. Det gick att genomföra övningarna men idag är jag stelare igen. Jag får vila och försöka träna lite andra övningar framöver. Blir det inte bättre får jag gå en ny match mot naprapaten.

Nu när december lider mot sitt slut så innebär det att jag har två månader kvar tills jag ska börja jobba igen. Det är väldigt kul att vara hemma men det ska bli lite kul att komma tillbaka till jobbet också, det är mycket som ska hända under detta år på jobbet med. Vi ska flytta och få nyrenoverade kontor med kontorslandskap (!) och vi ska fortsätta på det projekt som jag är i högsta grad inblandad i.

Hemma ska vi fixa klädkammaren i hallen och senare i vår ska vi måla huset, fixa gräsmatta på den del vi tog bort altanen från i sommrast. Vi ska också skaffa en robotgräsklippare och installera den så att den inte smiter eller klipper ner något vi inte vill den ska klippa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar